Omega Programming

بهینه سازی کلمات کلیدی برای سئو

Keywords یا کلمات کلیدی چیست؟

یک Keyword کلمه ای است که کاربران در موتور های جستجو برای یافتن اطلاعاتی خاص استفاده میکنند. بطور خلاصه کلماتی که معرفی کننده ی یک سایت باشند. معمولا افراد برای جستجوی مطالب از کلمات کلیدی 2 تا 5 حرفی استفاده میکنند.

کلمات کلیدی یا keyword ممکن است عبارات جستجو، عبارت های کلیدی، پرس و جو، و یا فقط یک کلمه ی کلیدی خاص یا توصیفی باشد.

با توجه به آموزش های پایین شما میتوانید با بهینه سازی کلمات کلیدی آشنا شوید همچنین برای آموزش بهینه سازی سایت بصورت کلی به مقاله بهینه سازی سایت-سئو مراجعه کنید.

آموزش سئو - یافتن کلمات کلیدییافتن کلمات کلیدی برای سئو

تعداد کلمات کلیدی (Keyword):

در هر سایتی تعداد کلمات کلیدی بر اساس تعداد تکرار آن کلمه در عناوین مطالب، و توضیحات محاسبه میشود. البته به خاطر داشته باشید که ایندکس شدن سایت شما با یک کلمه ی کلیدی خوب نیست و سایت شما به عنوان یک سایت اسپم شناخته میشود؛ لذا افراط در تکرار این کلمات کلیدی کار خوبی نیست.

در حالت عادی در هر مستندی در سایت که میتواند صفحه یا مطلب باشد کلمات کلیدی 3 الی 7 بار تکرار میشوند و معمولا تعداد تکرار کلمات کلیدی در این رده میباشد.

چگالی کلمات کلیدی:

چگالی کلمات کلیدی اشاره میکند به تعداد کلمات کلیدی در سایت و مقایسه ی آن با تعداد همه ی حروف نوشته شده در مطلب. برخی از موتور های جستجو اعلام کرده اند که چگالی تعیین کننده ی رنک وبسایت شما برای آن کیورد های خاص میباشد.

یکی از روش های های موثر برای بالا بردن چگالی کلمات کلیدی که معمولا خوب هم جواب میدهد ساختن صحفه هایی هوشمند و با حدود تقریبا 1 پاراگراف بلند و قرار دادن کلمات کلیدی سایت در این پاراگراف برای معرفی کلمات کلیدی می باشد.

نزدیکی کلمات کلیدی به هم:

نزدیکی کلمات کلیدی به فاصله و مکان قرار گیری این کیورد ها از هم در وبسایت و مطالب مرتبط  اشاره میکند. همچنین نزدیکی کلمات کلیدی شامل لغات هم معنی در یک صحفه نیز میشود.

هر یک از موتور های جستجو معمولا بر اساس نزدیکی این عبارات، به هر کدام از کلمات کلیدی رتبه ای میدهند.

ارزش مکانی کلمات

ارزش مکانی کلمات کلیدی یک معیار برای محاسبه ی میزان اهمیت کلمات کلیدی است.

معمولا قرار دادن کلمات کلیدی در اولین هدینگ Heading یا همان تگ <h1> و اولین پاراگراف  در بین 20 کلمه ی کلیدی اول بهترین مکان برای گرفتن بیشترین ارزش مکانی کلمات کلیدی میباشد.

برجستگی کلمات کلیدی

محل قرار گیری کلمات کلیدی در سایت بسیار مهم میباشد، برای مثال در اکثر موتور ها قرار گرفتن کلمات کلیدی در عنوان صحفه یا در بین تگ های هدینگ Heading <h>  بیشترین تاثیر را بر روی تاکید کردن بر کلمات کلیدی دارند و این عبارات برجسته تر میشوند. در بسیاری دیگر از موتور های جستجو هم تاثیر اصلی کلمات کلیدی بر لینک های بین مطالب و عبارات bold شده میباشد.

بهترین مکان برای قرار دادن کلمات کلیدی:

در پایین برای شما لیستی از مناسبت ترین مکان برای قرار دادن کلمات کلیدی را نوشته ایم:

  • قرار دادن کلمات کلیدی در بین تگ<title>
  • قرار دادن این عبارات در بین تگ <meta name=”description”>
  • بعد از تگ  <meta name=”keyword”>
  • در بین تگ <h1> یا سایر هدینگ ها
  • یا قرار دادن کلمات کلیدی در بین لینک ها <a href=”http://OmegaProgramming.ir”>دوره آموزشی جوملا</a>
  • تکرار مداوم کلمات در بدنه و محتویات مطالب
  • یا در بخش متن جایگزین تگ ها خصیصه ی alt
  • برخی از موتور های جستجو هم کیورد ها را در بین <!– insert comments here> برای خود انتخاب میکنند
  • و یا کلمات کلیدی قرار گرفته شده در URL یا همان آدرس وبسایت

روش پیدا کردن کلمات کلیدی:

روش های بسیار زیادی برای پیدا کردن این کلمات وجود دارد ،‌در این آموزش ما برای شما برخی از مهم ترین این روش ها را قرار داده ایم:

  • پتانسیل کلمات، عباراتی که معمولا بازدیدکنندگان با نوشتن آن سایت شما را بیابند
  • استفاده از کلماتی که کاربران یا مشتریان شما در آینده با توجه به محصولات یا سرویس های شما با آنها سرو کار خواهند داشت.
  • استفاده از کلماتی که سایت های رقیب شما استفاده کرده اند.
  • کلمات کلیدی پیشنهادی یا کلماتی که بازدید زیادی داشته اند در بین موتور های جسجو گر
  • استفاده از ابزار های آنلاین مانند Google Keyword Tool
  • آنالیز وب سایت خود و یافتن کلمات کلیدی سایت و تصمیم گیری بر اساس نتیجه ی آنالیز
  • به اینکه از این به بعد سایت شما با این کلمه ی کلیدی نمایش داده خواهد شد توجه بکنید و با دقت این کلمات را بیابید
  • از همه ی ذهنیت خود برای انتخاب این کلمات استفاده کنید

با این موراد شما میتوانید در انتخاب های خود در آینده بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید.